ترفند های کامپیوتر
 
 

در اين ترفند به معرفي ترفندي براي روشن کردن کامپيوتر مي پردازم که در اين روش با هر بار زنگ خوردن تلفن شما، کامپيوتر نيز روشن مي شود!

بدين منظور پس از روشن کردن کامپيوتر به طوري پياپي دکمه Delete را فشار دهيد تا وارد محيط Setup و تنظيمات BIOS شويد.

براي اين که کامپيوتر با زنگ خوردن تلفن منزل شما روشن شود ميباست محيط Setup شويد و وارد قسمت Power Management Setup شويد و گزينه Modem Ring On (و يا شبيه به آن) را پيدا کنيد و آن را فعال کنيد. سپس با Save کردن اطلاعات از Setup خارج شويد.

از اين زمان به بعد با هر بار تماس به خط تلفن شما کامپيوتر نيز روشن ميشود.

براي غير فعال کردن اين مورد کافي است همان گزينه را غير فعال نماييد.

ارسال شده در تاریخ : 21 خرداد 1389برچسب:, :: 18:23 :: توسط : مهندس مهدوی

ADSL چيست ؟

ADSL مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line می‌باشد و طرح modulationای است که ترافيک شبکه را از طريق همان جفت سيم مسی که برای انتقال صوت استفاده می‌شود، به محل مشترک ارسال می‌کند. اين روش از يک تکنيک پيچيده ديجيتالی استفاده می‌کند که فرکانس های بین25.875 KHz تا 138 KHz را برای upload و KHZ 138 تا KHZ 1104را برای download و 0 تا 4 KHZ را برای انتقال صوت در نظر می گیرد و بدین ترتیب صوت از داده جدا می شود.


مزاياي ADSL چيست ؟


سرعت بالا ، اتصال هميشگي ، عدم نياز به شماره گيري ، استفاده همزمان از اينترنت و ارتباط تلفني ، عدم پرداخت هزينه پالس مكالمات در زمان برقراري ارتباط به اينترنت ، سيم كشي اضافي وجود ندارد .



چه كامپيوترهاي ADSL را پشتیبانی مي كند ؟

هر كامپيوتري كه پورت USB و یا Ethernet داشته باشد، مي تواند از سرويس ADSL استفاده كند . ADSL از سيستم عامل هاي مكينتاش ، ويندوز ، linux ، unix و ... پشتيباني مي كند



Micro Filter یا Splitter چیست ؟

برای نصب مودم ADSL در منزل يا محل کار نياز به دستگاه کوچکی به نام (Micro Filter Splitter ) مي‌باشد که عمل تفکيک امواج صوتی ( تلفنی ) و ديتا را بر روی خط تلفن انجام مي‌دهد .



براي استفاده از ADSL چه تجهيزاتي احتياج داريم ؟

مودم ، ميكرو فيلتر ( اسپليتر ) و یک کارت شبکه در صورت استفاده از Ethernet ، در غیر اینصورت پورت USB برای استفاده از مودم USB.



معنای رانژه شدن خط از طرف مخابرات چیست؟

رانژه کردن مربوط به تغيير مسير زوج سيم تلفن منزل مشترک در MDF مخابرات است که باعث مي شود کابل تلفن مشترک از تجهیزات شرکت آسیاتک نیز عبور کند و امکان دريافت اينترنت را در کنار مکالمات صوتي داشته باشد. اين تغيير مسير به درخواست مشترک و با ارسال نامه از طرف شرکت آسیاتک به مخابرات صورت مي گيرد.


براي استفاده از سرويس ADSL چه محدوديت هايي وجود دارد؟

عدم استفاده مخابرات از کافو نوری در آن منطقه ، عدم استفاده از خطوط PCM ، فاصله کابلی محل تا مرکز مخابرات، از 6 کیلومتر کوتاهتر باشد.



تفاوت مودم با پورت USB و Ethernet چه می باشد ؟

مودم با پورت USB معمولاً برای استفاده یک کاربر ( تک کاربره ) و مودم با پورت Ethernet برای چندین کاربر ( چند کاربره ) می باشد .



آیا ADSL می تواند روی خط FAX هم قرار گیرد؟

بله. فرکانس‌هايی که ADSL از آنها استفاده می‌کند با فرکانس‌هايی که سرويس‌های معمولی تلفن مانند FAX ، از آنها استفاده می کنند متفاوت است در نتیجه می توان همزمان روی خط ADSL از FAX و اینترنت استفاده کرد.



آيا اگر كارت شبكه نداشته باشيم باز هم مي توانيم از ADSL استفاده كنيم ؟

بله ، با خريد مودم از نوع USB كه يك كارت شبكه مجازي مي سازد مي توان از اينترنت استفاده كرد .



چرا پس از نصب مودم USB (مودمADSL ) چراغ USB روشن نمي شود ؟

كابل USB و يا پورت متصل به كامپيوتر ممكن است مشكل داشته باشد. ممکن است پورت USB دچار مشکل شده باشد. ممكن است درايور مودم (مودمADSL ) درست نصب نشده باشد . ممكن است کارت شبکه مجازی ساخته شده توسط درایور، غير فعال شده باشد .



چرا پس از نصب مودم Corecess 3115 (مودمADSL ) چراغ PWR روشن نمي شود ؟

ممكن است برق آن مشكل داشته باشد . آداپتور و يا سيم آن مشكل داشته باشد . مودم(مودمADSL ) خاموش باشد .



دليل اينكه لينك UP نمي شود چيست ؟

ممكن است يك انشعاب بين ورودي خط تلفن تا ورودي به خط Micro filter وجود داشته باشد. ممكن است Micro filter خراب باشد. صحت سيم كشي تلفن و صحت سوكتها بررسي گردد . زياد بودن مسافت از محل تا مركز مخابرات . راه اندازي نشدن سرويس مورد نظر از سوی مركز مخابرات مربوطه



دليل اينكه چراغ LAN در مودم Corecess 3115 (مودمADSL ) روشن نمي شود چيست ؟

كانكتور ورودي به پشت مودم (مودمADSL ) یا كامپيوتر درست متصل نشده باشد . كابل شبکه مشكل داشته باشد . درايور کارت شبکه کامپیوتر متصل به مودم درست نصب نشده باشد یا Disable شده باشد.

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:29 :: توسط : مهندس مهدوی

حتما شما هم بطور مداوم با پِيامهاي Error در هنگام مشاهده صفحات اينترنت مواجه شده ايد. در برخي مواقع اين پيامها نااميد كننده و خسته كننده هستند . برخي از اين ايرادات نيزهنگامي كه سعي در دسترسي به سرورها داريد ،ايجاد مي شوند . در زير ليستي از پيامهاي اينترنت و معاني آنها بطور مختصر ذكر شده است :


400 Bad File Request
معولا هنگامي با چنين پيامي مواجه مي شويد كه عبارت بكار گرفته شده درURL نادرست است .

401 Unauthorized
سروربدنبال برخي كليدهاي پنهاني كلاينت مي گردد و چيزي بدست نمي آورد .همچنين وارد كردن كلمه رمز اشتباه نيز مي تواند سبب بروز چنين پيامي شود .

403 Forbidden/Access Denied
مشابه ايراد 401 ، مجوز لازم براي دسترسي به سايت مورد نياز است .

404 File Not Found
سرور نمي تواند فايل درخواست شده را پيدا نمايد.فايل يا جابجا شده و يا از محل اعلام شده شما حذف شده است . و يا Url آن و يا نام سند شما اشتباه وارد شده است .اگركلمه اي با املاي اشتباه وارد شده آن را تصحيح كنيد .

408 Request Timeout
درخواست كلاينت قبل از آنكه سرور آن را بازيابي كند متوقف شود. كاربردكمه Stop را فشار دهد ، پنجره مرورگر را ببندد .و يا قبل از بارگذاري صفحه لينكي را كليك نمايد .معولا هنگامي كه سرورها به آرامي كار مي كنند و نيز حجم فايلها زياد است با اين پيام مواجه مي شويد .

500 Internal Error
اسناد HTML قابل بازيابي نيستند زيرا مشكلاتي در ساختار بندي سرور رخ داده است .در اين صورت با مدير شبكه خود تماس بگيريد.

501 Not Implemented
سرور وب نمي تواند از ويژگي درخواست شده پشتيباني كند .

502 Service Temporarily Overloaded
گرفتگي سرور . ارتباطهاي زياد .ترافيك شديد .باز هم سعي كنيد تا صفحات بارگذاري شوند .

503 Service Unavailable
سرور مشغول است ، سايت ممكن است جابجا شده باشد و يا ارتباط از طريق Dial-up قطع شده است .

Connection Refused by Host
يا مجوز لازم براي دسترسي به سايت را ندريد و يا رمز وارد شده توسط شما اشتباه است .

File Contains No Data
صفحه وجود دارد اما چيزي نشان داده نمي شود .اين ايراد در سندي رخ مي دهد كه بطور درستي جدول بندي نشده ويا اطلاعات مربوط به header سند خالي است .

Bad File Request
مرورگر شما قادر به پشتيباني از فرمها و يا ديگر انواع كدنويسي براي دسترسي نيست .

Failed DNS Lookup
نام Domain Name Server نمي تواند نام domain درخواستي شما را به آدرس IP معتبر ترجمه كند .البته اين ايراد مي تواند به جهت مشغول بودن سرور ، اشتباه بودنURL وارد شده باشد .

Host Unavailable
سرور ميزبان از كار افتاده است .

Unable to Locate Host
سرور از كار افتاده است ، ارتباط اينترنت قطع شده است و يا URL وارد شده اشتباه است .

Network Connection Refused by the Server
سرور وب مشغول است.

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:25 :: توسط : مهندس مهدوی

حتما شما هم بطور مداوم با پِيامهاي Error در هنگام مشاهده صفحات اينترنت مواجه شده ايد. در برخي مواقع اين پيامها نااميد كننده و خسته كننده هستند . برخي از اين ايرادات نيزهنگامي كه سعي در دسترسي به سرورها داريد ،ايجاد مي شوند . در زير ليستي از پيامهاي اينترنت و معاني آنها بطور مختصر ذكر شده است : 400 Bad File Request معولا هنگامي با چنين پيامي مواجه مي شويد كه عبارت بكار گرفته شده درURL نادرست است . 401 Unauthorized سروربدنبال برخي كليدهاي پنهاني كلاينت مي گردد و چيزي بدست نمي آورد .همچنين وارد كردن كلمه رمز اشتباه نيز مي تواند سبب بروز چنين پيامي شود . 403 Forbidden/Access Denied مشابه ايراد 401 ، مجوز لازم براي دسترسي به سايت مورد نياز است . 404 File Not Found سرور نمي تواند فايل درخواست شده را پيدا نمايد.فايل يا جابجا شده و يا از محل اعلام شده شما حذف شده است . و يا Url آن و يا نام سند شما اشتباه وارد شده است .اگركلمه اي با املاي اشتباه وارد شده آن را تصحيح كنيد . 408 Request Timeout درخواست كلاينت قبل از آنكه سرور آن را بازيابي كند متوقف شود. كاربردكمه Stop را فشار دهد ، پنجره مرورگر را ببندد .و يا قبل از بارگذاري صفحه لينكي را كليك نمايد .معولا هنگامي كه سرورها به آرامي كار مي كنند و نيز حجم فايلها زياد است با اين پيام مواجه مي شويد . 500 Internal Error اسناد HTML قابل بازيابي نيستند زيرا مشكلاتي در ساختار بندي سرور رخ داده است .در اين صورت با مدير شبكه خود تماس بگيريد. 501 Not Implemented سرور وب نمي تواند از ويژگي درخواست شده پشتيباني كند . 502 Service Temporarily Overloaded گرفتگي سرور . ارتباطهاي زياد .ترافيك شديد .باز هم سعي كنيد تا صفحات بارگذاري شوند . 503 Service Unavailable سرور مشغول است ، سايت ممكن است جابجا شده باشد و يا ارتباط از طريق Dial-up قطع شده است . Connection Refused by Host يا مجوز لازم براي دسترسي به سايت را ندريد و يا رمز وارد شده توسط شما اشتباه است . File Contains No Data صفحه وجود دارد اما چيزي نشان داده نمي شود .اين ايراد در سندي رخ مي دهد كه بطور درستي جدول بندي نشده ويا اطلاعات مربوط به header سند خالي است . Bad File Request مرورگر شما قادر به پشتيباني از فرمها و يا ديگر انواع كدنويسي براي دسترسي نيست . Failed DNS Lookup نام Domain Name Server نمي تواند نام domain درخواستي شما را به آدرس IP معتبر ترجمه كند .البته اين ايراد مي تواند به جهت مشغول بودن سرور ، اشتباه بودنURL وارد شده باشد . Host Unavailable سرور ميزبان از كار افتاده است . Unable to Locate Host سرور از كار افتاده است ، ارتباط اينترنت قطع شده است و يا URL وارد شده اشتباه است . Network Connection Refused by the Server سرور وب مشغول است.

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:21 :: توسط : مهندس مهدوی

 برای این کار:

1- از منوي Messager گزينه Preferences را انتخاب نماييد
2- سپس در صفحه ظاهر شده از ليست سمت چپ كلمه Archive را انتخاب نماييد تا در سمت راست سه جمله زير براي انتخاب كردن ديده شود :

Save all of my massages on this computer

اگر این گزينه را انتخاب كنيد كليه پيغامهاي شما و دوستانتان كه با يكديگر رد و بدل خواهيد كرد نيز ذخيره خواهد شد و حتي بعد از قطع شدن از اينترنت مي توانيد دوباره در هنگام اتصال به اينترنت آرشيو آن پيغامها را ببينيد.

Save all of my massages but clear them each time I Sign out

اما اگر گزينه دوم را انتخاب كنيد همان عمل بالا انجام مي گيرد يعني پيغامها ذخيره مي شوند ولي بعد از خروج از ياهو مسنجر يا اينترنت پيغامها از بين ميرود. معمولا به طور پيش فرض اين گزينه انتخاب شده است.

Not Save any of my massages

در انتها اگر گزينه آخري را انتخاب كنيد ذخيره سازي پيغامها انجام نمي گيرد.

حالا شما گزينه اول را انتخاب نماييد تا هميشه پيغامهاي شما چه ارسال كنيد و چه دريافت كنيد ذخيره خواهد شد و همچنين فرقي نمكند كه پيغام آفلاين باشد يا آنلاين.
حال براي ديدن پيغامهاي بايگاني شده كافي است تا از منوي Contacts گزينه Message Archive را انتخاب كنيد تا در پنجره ظاهر شده كليه پيغامهاي ارسال و دريافت شده توسط آيدي خودتان را ببينيد.


ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:18 :: توسط : مهندس مهدوی

یجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات ادامه مطلب امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:16 :: توسط : مهندس مهدوی

راهکار کامل و خوبی برای رهائی از دریافت اسپم وجود ندارد اما با رعایت چند نکته ساده میتوان از شروع آن جلوگیری کرد. اسپم شاید تا حدودی غیر قابل کنترل باشد، اما قابل پیشگیری است!
با رعایت نکاتی که در ادامه مطلب آورده ام میتوانید آدرس ایمیلتان را از ارسال کنندگان اسپم مخفی کنید:

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:12 :: توسط : مهندس مهدوی

حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:6 :: توسط : مهندس مهدوی

 File Securer يك ابزار فوق العاده قوي هست كه براي محافظت از فايل ها و پوشه هاي شما طراحي شده !

اين نرم افزار محافظت خودش رو در سطح kernel اعمال ميكنه و از فايل هاتون در محيط ويندوز و خط فرمان محافظت ميكنه.

طرز كار فوق العاده آسان اين برنامه باعث ميشه كه بتونيد در هر مكان و هر زماني ، فايل ها و پوشه هاي خود را رمزي كنيد.

قفل كردن و باز كردن يك فايل توسط يك كادر popup ساده انجام ميشه و نياز به كلنجار رفتن با برنامه نيست!

براي اينگون امور فقط كافي است بر روي فايل مورد نظر كليك راست كنيد و گزينه موبوطه رو كه ميتونه " قفل كردن " و " باز كردن قفل " باشه رو انتخاب كنيد.

به همين سادگي!بعد از قفل كردن يه فايل ، چنانچه شخصي بخواد به فايل شما دسترسي داشته باشه، كاردي باز شده و از فرد مورد نظر پاسورد را ميخواد.

قابليت بسيار عالي اين نرم افزار اينه كه براي شما ليستي از پاسورد هاي غلطي كه توسط مهاجم تست شده رو ذخيره و گزارش ميكنه.

اين قابليت از اين جهت خوبه كه شما ميتونيد امنيت پاسورد خودتون رو برسي كنيد و ببينيد كه شخص مورد نظر تا چه اندازه به پاسورد شما نزديك شده بوده!!!!( فايل كرك برنامه تو كامنت ها موجوده ).

توجه مهم : در هنكام نصب اينگونه برنامه دقت لازم رو داشته باشيد و به پيغام هايي كه برنامه، در هنگام نصب ميده توجه كنيد!


ارسال شده در تاریخ : 20 خرداد 1389برچسب:, :: 15:2 :: توسط : مهندس مهدوی

اينترنت اکسپلورر يا مرورگر وب ميکروسافت پر کاربرد ترين مرور گر وبي است که مليونها نفر از سراسر جهان به وسيله آن به جستجو در اينترنت مي پردازند. اين نرم افزار در عين سهولت استفاده که رمز موفقيت آن نيز مي باشد رمز و رازهاي فراواني را نيز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگي اينترنتي شما راحت تر و دلپذير تر مي گردد. 149 راز در مرور گر وب ميکروسافت را جاي ديگري نخواهيد يافت! پس فرصت را از دست ندهيد. برای خواندن متن روی ادامه ی مطلب کلیک کنید.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 19 خرداد 1389برچسب:, :: 16:56 :: توسط : مهندس مهدوی

اينترنت اکسپلورر يا مرورگر وب ميکروسافت پر کاربرد ترين مرور گر وبي است که مليونها نفر از سراسر جهان به وسيله آن به جستجو در اينترنت مي پردازند. اين نرم افزار در عين سهولت استفاده که رمز موفقيت آن نيز مي باشد رمز و رازهاي فراواني را نيز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگي اينترنتي شما راحت تر و دلپذير تر مي گردد. 149 راز در مرور گر وب ميکروسافت را جاي ديگري نخواهيد يافت! پس فرصت را از دست ندهيد. برای خواندن متن روی ادامه ی مطلب کلیک کنید.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 19 خرداد 1389برچسب:, :: 16:52 :: توسط : مهندس مهدوی

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 238
بازدید ماه : 388
بازدید کل : 153304
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1