ترفند های کامپیوتر
 
 

با پیشرفت تکنولوژی جایگزین‏های متعددی برای CD جهت ذخیره اطلاعات به وجود آمده است. شاید به همین دلیل هم است که حفظ و نگه داری از CDها چندان جدی گرفته نمی‏شود. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم روزانه با آن‏ها سر و کار داریم و هنوز زمان زیادی تا فراموشی آنها باقی مانده است. در نتیجه همچنان سالم نگه داشتن آنها اهمیت زیادی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 راهکار در جهت افزایش طول عمر CDها بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 5 مرداد 1389برچسب:, :: 12:33 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید در محیط نرم‏افزار Microsoft Excel پس از اعمال محاسبات بر روی اعداد، به نتیجه‌ای نهایی دست پیدا کردید. اما عدد نهایی آنچه که ما انتظار داریم نیست (یا به عبارت دیگر آنچه که ما دوست داریم باشد، نیست). حال برای رسیدن به عدد مورد نظر بایستی در میان انبوهی از اعداد و محاسبات، تغییر کوچکی دهیم. چنین کاری طبعاً آسان نیست. به عنوان مثال فرض کنید ما در امتحانات پایان ترم، نمرات 17، 18، 19، 15، 18 و 17 را کسب کرده‏ایم و آخرین امتحان هنوز باقی مانده است. اکنون می‏خواهیم بدانیم در امتحان آخر باید چه نمره‏ای بگیریم تا معدل ما 18 شود؟ در این زمان است که ابزار Goal Seek در اکسل به داد ما می‏رسد و این کار را انجام می‏دهد.به طور کلی این ابزار جهت تنظیم یک مقدار به گونه‏ای که نتیجه انتخابی ما حاصل شود مورد استفاده قرار می‏گیرد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 4 مرداد 1389برچسب:, :: 12:32 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر ساعت‏های زیادی از وقت مفید و اوقات فراغت خودتان را پای اینترنت صرف می‏کنید، اگر جهت دانلود رایگان یا وبگردی تا نیمه شب بیدارید، اگر با دوستان‏تان در یاهو مسنجر قرار گذاشته‏اید تا ساعت‏ها چت کنید، اگر می‏خواهید در گروه دوستیابی که به تازگی عضو شده‏اید گشت‏زنی کنید تا دوستان بیشتری جذب کنید، اگر... هیچ بعید نیست که شما گریبانگیر پدیده‏ای به نام «اعتیاد به اینترنت» شده‏اید. به ویژه اگر می‏بینید اعضای خانواده برای سلامتی شما نگرانند و به هیچ یک از کارهای خود نمی‏رسید. همینطور هزینه زیادی را نیز قطعاً بابت سرویس اینترنت خود متحمل شده‏اید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 8 راهکار جهت ترک اعتیاد به اینترنت بپردازیم.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 4 مرداد 1389برچسب:, :: 12:28 :: توسط : مهندس مهدوی

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:32 :: توسط : مهندس مهدوی

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:27 :: توسط : مهندس مهدوی

همان‏طور که می‏دانید در صورتی که سیستم را به حالت Sleep ببرید، با این کار کامپیوتر را به صورت سطحی خاموش کرده‏اید یا به اصطلاح آن را به خواب برده‏اید. به این معنا که در صورت حرکت دادن ماوس و یا فشردن یکی از کلیدهای کیبوردهای کیبورد، مجدداً کامپیوتر روشن شده و وارد محیط ویندوز می‏شود. در مادربوردهای جدید، این کار به سرعت انجام شده و در نتیجه بسیار باعث تسریع کار میگردد، از این رو حالت Sleep یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران حرفه‏ای است. در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‏کنید، با استفاده از این ترفند می‏توانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که در صورت رفتن به حالت Sleep، کامپیوتر دیگر با حرکت دادن ماوس و یا فشردن کلیدهای کیبورد از خواب بیدار نشود.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:23 :: توسط : مهندس مهدوی

مطمئناً شما هم به این موضوع آگاه هستید که برای انجام امور خاصی در ویندوز علاوه بر یک راه، نهایاتاً دو یا سه راه دیگر نیز وجود دارد. اما این بار ما قصد داریم تا ۷ راه مختلف برای بستن پنجره‏های ویندوز به شما معرفی کنیم که یک از روشی متفاوت صورت می‏گیرد. فراگیری این نوع راه‏ها و ترفندها، بسیار به بالا رفتن تبحر و دانش شما در علم کامپیوتر کمک می‏کند.

هفت راه مختلف برای بستن یک پنجره و کادرهای محاوره‏ای ویندوز عبارتند از:
1- کلیک بر روی دکمه مربع شکل قرمز رنگی که علامت ضربدر بر روی آن دیده می شود.
2- انتخاب  منوی File و کلیک بر روی گزینه Exit در پنجره.
3- استفاده از کلیدهای ترکیبی Alt + F4 به هنگام باز بودن پنجره.
4- استفاده از Ctrl+Alt+Delete) Task Manager) و انتخاب پنجره مورد نظر و کلیک بر روی گزینه End Task و بستن آن.
5- در یک پنجره باز، بر روی بالاترین قسمت پنجره (قسمت آبی) و در سمت مخالف علامت ضربدر، بر روی نام پنجره راست کلیک کرده و Close را انتخاب کنید.
6- استفاده از این کلید ترکیبی Ctrl+W (این 2 کلید ترکیبی در بعضی موارد استثنا نیز دارد).
۷-کافی است در منتهی‏الیه سمت چپ نوار بالایی هر پنجره دوبار کلیک کنید.
خواهید دید که  پنجره بسته خواهد شد.
منظور دقیقاً بخش مخالف قسمتی است که علامت ضربدر هر پنجره قرار دارد. به عبارت دیگر جایی که آیکن کوچک پنجره برنامه ها وجود دارد.

کاربرد دیگر این ترفند این است که در پنجره‏هایی که دکمه ضربدر ندارند یا امکان استفاده از آن نیست، این روش برای بستن پنجره عملی است.
دلیل اصلی که این قابلیت در پنجره‏های ویندوز گنجانده شده است این است که در سیستم‏ عامل‏های مکینتاش دکمه Close در همین مکان یعنی بالا سمت چپ پنجره تعبیه شده است. در نتیجه افرادی که عادت به کار با سیستم عامل مکینتاش را دارند در صورت کار در محیط ویندوز طبق عادت قبلی می‏توانند پنجره‏ها را به همان صورت ببندند.


ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:21 :: توسط : مهندس مهدوی

گزارشی را در MS Word با کلی زحمت و دقت تایپ کرده‌اید ولی به دلیل نداشتن چاپگر آن را برای چاپ کردن به جای دیگری می‌برید، فایل را باز می‌کنید و با کمال تعجب می‌بینید کل فایل بهم ریخته است. البته سناریوی بدتری نیز ممکن است اتفاق بیافتد، می‌خواهید در همایشی فایل پاورپوینتی را که به دقت محتوی آن را آماده کرده‌اید، را نمایش دهید، وقتی فایل را باز می‌کنید ( همه حضار در حال تماشا هستند ) تمام صفحه آرایی و جملات از اسلاید‌ها بیرون رفته‌اند.
علت آن است که صفحه آرایی متن تایپ شده با یک سری از فونت‌ها که روی کامپیوتر مبداء نصب است، تنظیم شده است. با انتقال فایل روی کامپیوتر دیگر و متعاقب آن باز شدن آن فایل، نرم‌افزار ورد متوجه می‌شود که فونت‌های فایل بر روی سیستم موجود نیست و تصمیم می‌گیرد که آنها را با یک سری فونت دیگر جایگزین کند، در نتیجه صفحه‌آرایی شما بهم می‌ریزد.
یک راه غیر اصولی اینست که تمامی فونت‌ها را همراه فایل خود ببرید و آنها را روی کامپیوتر مقصد نصب کنید یا بعنوان مثال اگر فایلی را ایمیل می‌کنید فونت‌های استفاده شده در آن فایل را هم بفرستید تا قبل از خواندن آن را نصب کنند!!
راه حل دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید از فونتی‌ استفاده کنید که مطمئن هستید روی همه ویندوز‌ها به صورت پیش فرض وجود دارد مانند فونت Tahoma . ( اگر دقت کرده باشید اکثر صفحات وب از این فونت استفاده می‌کنند.)اما علاوه بر راه‌حل‌های فوق در نرم‌افزارهایWord و PowerPoint نیز برای این منظور تنظیمی وجود دارد که به صورت خودکار فونت‌هایی که در فایل‌ها استفاده شده است را همراه خود ذخیره و در سیستم‌های دیگر شناخته می‌شود و هر کجا که فایل خود را باز کنید این فونت‌ها همان لحظه در سیستم پردازش می‌شوند بدون آنکه نیاز به نصب فونت باشد، در نتیجه صفحه‌آرایی فایل نیز بهم نمی‌ریزد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 30 تير 1389برچسب:, :: 11:16 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر دقت کرده باشید در ویندوز هفت هنگامی که بروی آیکون های تسکبار می رویم بعد از یک تاخیر زمان اندک تصاویر بند انگشتی (Thumbnail) آن نمایش داده می شود. اما یک روش ساده وجود دارد که حتی این زمان اندک نیز برای نمایش بند انگشتی صفحات نباشد. اگر می خواهید که این زمان اندک را نیز از بین ببرید، این آموزش را با ما همراه باشید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 28 تير 1389برچسب:, :: 9:30 :: توسط : مهندس مهدوی

کاربران مشتاق آفیس که احتمالا نگارش بتای آن را تا به‌حال نصب کرده‌اند، از این حقه کوچک و جدید آفیس 2010 غافل نمانند.


در آفیس 2010 می‌توان یک منوی خاص و اختصاصی درست کرد که به‌کمک آن، تمام المان‌هایی که به‌طور مداوم اضافه می‌کنید را به آن منو اضافه کنید و خیالتان از بابت گشتن در منوی شلوغ ریبون خلاص شوید.
برای این‌کار روی ریبون کلیک راست کنید و گزینه Customize the Ribbon را انتخاب کنید. از پنجره‌ای که باز می‌شود روی گزینه New Tab کلیک کنید و سپس نامی که دوست دارید را بنویسید و تائید کنید. حالا فهرست کامل منوهای آفیس 2010 را دارید و می‌توانید از میان آنها، هر دستوری که صلاح می‌دانید را به منوی اختصاصی خود بفرستید.

ارسال شده در تاریخ : 28 تير 1389برچسب:, :: 9:22 :: توسط : مهندس مهدوی

این اتفاق حتماً تابحال برای شما پیش آمده است... قصد دارید فایل و یا پوشه ای را حذف کنید ولی با خطاي زیر مواجه میشوید :

!! Cannot remove folder temp It is being used by another person or program

اگر شما مطمئن هستید که بر خلاف ادعای این پنجره فایل و یا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نیست می توانید در این گونه مواقع برای رهایی از این مشکل بجای راه اندازی مجدد سیستم از روش زیر استفاده کنید:

1- تمام برنامه های باز خود را ببندید.
2- Command Prompt را باز کنید
3- Task Managerرا با Right-Click کردن بر روی Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager و يا فشردن ترکیب Ctrl+Shift+Esc باز کنید
4- به برگه Processes برويد، Explorer.exe را انتخاب کنید و دکمه End Process را بزنيد .
5- بدون اینکه Task Manager را ببندید به پنجره Command Prompt برويد
6- در خط فرمان فایل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنید
7- دوباره به Task Manager رجوع کنید در برگه Applications دکمه New Task را بزنيد و Explorer.exe را اجرا کنید .

ارسال شده در تاریخ : 25 تير 1389برچسب:, :: 22:3 :: توسط : مهندس مهدوی

در سيستم عامل XP :




  • سه دکمه Ctrl,Alt,Del را همزمان فشار دهيد
  • در حاليكه دکمه Ctrl را پايين نگه داشته ايد از منوی Shutdown گزينه Turn off را انتخاب کنيد .
نکته: سعی کنيد از روش فوق تنها در مواقع لزوم استفاده نماييد .


ارسال شده در تاریخ : 25 تير 1389برچسب:, :: 22:1 :: توسط : مهندس مهدوی

آيا تا به حال به اين فكر افتاده ايد كه رايانه ، هر روز ، هفته يا ماه يك كار مشخص را به صورت خودكار انجام دهد . مثلاً ويروس يابي كند ،هارد چك كند يا هر كار ديگري از اين قبيل را انجام دهد . براي اين كار در Control panel وارد قسمت scheduled tasks شويد . براي افزودن به اين كار هاي زمان دار ، دوباره روي Add scheduled tasks كليك كنيد . دكمه Next را فشار دهيد و برنامه اي را كه مي خواهيد اجرا شود ، انتخاب كنيد . سپس با زدن Next وارد مرحله بعد شويد .
در اين مرحله مي توانيد مشخص كنيد كه اين كار را هر روز ، هفته ،هر ماه فقط يك بار ،وقتي رايانه شروع به كار مي كند و يا در موقع Log in كردن انجام دهد . سپس ساعت و تاريخ آن را مشخص مي كنيد . اين كار بخصوص براي ويروس يابي منظم رايانه ، اسكن ديسك براي رفع خرابي هارد و Defragment براي مرتب شدن فايل هاي هر درايو مفيد است

ارسال شده در تاریخ : 25 تير 1389برچسب:, :: 21:57 :: توسط : مهندس مهدوی
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1