ترفند های کامپیوتر
 
 

بسیاری اعتقاد دارند که سیستم عامل DOS به تاریخ پیوسته است، اما نباید از این نکته غافل شد که این سیستم عامل هم قابلیتهای خاص خودش را دارد.

تعدادی از ترفندها را در زیر نوشتم :

برای ورود به داس در قسمت Run دستور دستور CMD را تایپ کنید.




 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 5 شهريور 1389برچسب:, :: 13:14 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید در مرورگر فایرفاکس قصد دارید تا از یک تب موجود، یک نسخه مشابه ایجاد کنید. به این معنا که دو یا چند تب مشابه هم از یک صفحه اینترنتی در پنجره مرورگر داشته باشید. باید بدانید برای انجام این کار در مرورگر فایرفاکس، چندین و چند راه مختلف وجود دارد. راه‏های مختلفی که برخی از طریق نصب افزونه و برخی بدون نصب افزونه و از طریق امکانات پیش‏فرض مرورگر امکان‏پذیر است. در گذشته 2 راه برای این کار در ترفندستان معرفی شده بود. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه دیگر برای ایجاد نسخه المثنی از یک تب در فایرفاکس بپردازیم، آن هم بدون نصب افزونه.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 4 شهريور 1389برچسب:, :: 11:41 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‏افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‏افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‏های قدیمی استفاده می‏کنند بیشتر به چشم می‏خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‏توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‏های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 3 شهريور 1389برچسب:, :: 10:39 :: توسط : مهندس مهدوی

فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 2 شهريور 1389برچسب:, :: 16:36 :: توسط : مهندس مهدوی

بسته نرم‏افزاری Adobe Creative Suite که با نام Adobe CS نیز شناخته می‏شود شامل مجموعه نرم‏افزارهای گرافیکی، ویرایش فیلم و طراحی صفحات وب بوده که توسط شرکت Adobe ساخته شده است. از معروف‏ترین نرم‏افزارهای Adobe CS می‏توان به Photoshop ،Flash ،Illustrator ،Dreamweaver ،After Effects و بسیاری دیگر اشاره کرد. آخرین نسخه این مجموعه نرم‏افزاری با نام Adobe CS5 در تاریخ 30 آوریل 2010 عرضه شد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نکات مخفی شده توسط سازندگان برنامه در نرم‏افزارهای مختلف Adobe CS5 بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 1 شهريور 1389برچسب:, :: 16:34 :: توسط : مهندس مهدوی

هیچ شده بخواید فایلی رو در محلی کپی کنید یا بسازید ولی هم نام اون فایل وجود داشته باشه و شما نیز مجبور باشید نام فایل رو تغییر بدید یا عدد و حروفی بهش اضافه کنید که جایگزین فایل قبلی نشه؟

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 18 مرداد 1389برچسب:, :: 16:19 :: توسط : مهندس مهدوی

در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 17 مرداد 1389برچسب:, :: 16:17 :: توسط : مهندس مهدوی

به طور پیش‏فرض در سیستم عامل اوبونتو، دو نوع صدای ورود (Login) وجود دارد. ابتدا پس از روشن نمودن سیستم و وارد شدن به صفحه اصلی ورود و سپس پس از ورود به محیط دسکتاپ، صدای خوش‏آمدگویی پخش می‏گردد. وجود این صدا چندان ضروری به نظر نمی‏رسد. شاید تنها کاربرد این صدا زمانی باشد که شما از یک سیستم قدیمی و کند استفاده می‏کنید و فاصله زمانی بین روشن نمودن تا بالا آمدن سیستم زیاد است و این صدا می‏تواند به عنوان یک هشداردهنده عمل کند. همچنین اگر در یک محیط عمومی باشید، این صدا می‏تواند بیش از پیش آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه غیرفعال کردن دو صدای لوگین در اوبونتو نسخه 10.04 و همچنین نسخه‏های قدیمی‏تر بپردازیم.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 20:12 :: توسط : مهندس مهدوی

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 16 مرداد 1389برچسب:, :: 16:13 :: توسط : مهندس مهدوی

یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 15 مرداد 1389برچسب:, :: 20:10 :: توسط : مهندس مهدوی

از مشکلات عمده ای که بسیاری از کاربران هنگام تایپ فارسی با آن روبرو هستند ایجاد نیم فاصله بین حروف یا کلمات است (نیم فاصله ، نصف فاصله ای است که توسط دکمه Space وارد می نمایید و به منظور نزدیکی بیشتر حروف در موارد خاص استفاده میشود ). عمدتأ بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از نرم افزارهای اصلاح صفحه کلید استفاده میکنند ، اما راه بسیار ساده تری نیز توسط خود Microsoft Word و تنها با بهره گیری از یک کلید ترکیبی وجود دارد. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.
برای اینکار:
کافی است هنگامی که متن فارسی را تایپ میکنید کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+4 را همزمان وارد نمایید و یا همچنین از کلید های Ctrl به همراه - استفاده کنید.
خواهید دید که یک نیم فاصله ایجاد شده است و میتوانید ادامه تایپ را انجام دهید.

ارسال شده در تاریخ : 15 مرداد 1389برچسب:, :: 16:6 :: توسط : مهندس مهدوی

همانطور که احتمالاً می‏دانید، امضا (Signature) امکانی است که در کلیه سرویس‏دهنده‏های ایمیل در نظر گرفته شده است. با استفاده از امضا، می‏توان همواره یک متن یا تصویر را به انتهای کلیه ایمیل‏های ارسالی خود اضافه کنید. این محتوا می‏تواند شامل نام شما یا یک پیغام تشکر‏آمیز باشد که در پایین کلیه ایمیل‏های ارسالی‏تان درج شود. در نرم افزار Microsoft Outlook که یکی از برنامه‏های بسته نرم‏افزاری آفیس جهت مدیریت ایمیل‏های دریافتی و ارسالی است نیز چنین امکانی در نظر گرفته شده است. در نسخه جدید این برنامه با نام Microsoft Outlook 2010 که همراه با آفیس 2010 عرضه شد، این امکان با کمی تغییرات نسبت به نسخه‏های قبلی برنامه وجود دارد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن امضا به ایمیل‏های ارسالی در Outlook 2010 را برای شما بازگو نماییم.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 14 مرداد 1389برچسب:, :: 15:7 :: توسط : مهندس مهدوی

اگر قرار است در زندگی کامپیوتری‏تان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه می‏تواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپ‏ها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ می‏دهد می‏تواند در صورت عکس‏العمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راه‏کارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 13 مرداد 1389برچسب:, :: 20:5 :: توسط : مهندس مهدوی
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید نظر یادتون نره
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفند های کامپیوتر و آدرس m2m.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 444
بازدید کل : 153360
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1